Fanny Sandström tar över rodret på Löwengrip Beauty

Löwengrip Beauty växlar upp tillsammans med Fanny Sandström som axlar rollen som Brand Director. Med sin stora digital erfarenhet inom e-commerce, social media, performance – och influencer marketing är hon rätt person att ta Löwengrip till nästa nivå. Fanny kommer senast från Glossybox som VD där hon har varit delaktig i att utveckla varumärket till att bli den ledande aktören för skönhetsprenumerationer i Sverige, Norge och Finland.

”Vi är väldigt glada att vi har rekryterat talangen Fanny som på kort tid lyckats bygga upp Glossybox i Norden. Hon har visat på starkt entreprenörskap och kan leda bolag med hög digital närvaro hos konsumenten. Att hon dessutom byggt upp en kompetensbank vad nordiska konsumenter gillar inom skönhet är en stor bonus för Löwengrip Beauty som ska ligga i framkant på det området.” Erika Bennerholt, CEO Dermarome

Löwengrip Beauty är ett svenskt, kvalitativt varumärke med skonsamma, veganska produkter inom hudvård, kroppsvård och hårvård, alla kontrollerade och godkända av apotekskanalen. För att kunna garantera säkra, effektiva ingredienser med hög kvalitet och hållbarhetstänk sker all utveckling och produktion med full transparens i Sverige. Dermarome, Nordens ledande leverantör inom professionell hudvård och makeup, tog över Löwengrip Beauty tidigare i år med målsättningen att öka satsningen på Löwengrip i hela Norden, med fokus på – Beauty innovation from Sweden.

” Fanny kommer att rapportera till Erika Bennerholt, CEO Dermarome i Sverige, Danmark och Finland, som har en lång erfarenhet av hur man på bästa sätt tar en produkt in på marknaden via olika distributionskanaler. Jag är övertygad om denna superduo kommer att ro i land våra strategiska mål för Löwengrip Beauty i hela Norden.” Henning Nielsen Koncernchef Dermanordic

LADDA NER PRESSRELEASE
SOM PDF

VIP-BEHANDLING